Koiran ihosta ja turkista huolehtiminen on tärkeä osa koiran yleistä terveyttä ja hyvinvointia. Tässä joitain yksityiskohtaisia ohjeita koirasi ihon ja turkin ylläpitoon ja hoitoon:
Harjaa koirasi turkki säännöllisesti, varsinkin jos sillä on pitkä tai keskipitkä karva. Koiran säännöllinen harjaus pitää turkin puhtaana, poistaa irtokarvaa ja saa turkin kiiltämään.
Pese koirasi tarvittaessa, tyypillisesti 4-8 viikon välein tai eläinlääkärisi ohjeiden mukaan.
Tarkista koirasi iho säännöllisesti punoituksen, ärsytyksen, ihottumien, näppylöiden, kirppujen, punkkien tai epätavallisten eritteiden varalta.
Tarjoa koiralle lajityypillistä ja ravitsevaa ruokaa edistääksesi ihon ja turkin terveyttä.
Varmista, että koirallasi on aina tarjolla raikasta vettä sillä se on elintärkeää terveelle iholle.
Käytä eläinlääkärin hyväksymiä kirppujen ja punkkien ehkäisymenetelmiä suojellaksesi koiraasi kirpuilta ja punkeilta sillä ne voivat aiheuttaa ärsytystä ja välittää sairauksia. Jos asut alueella jossa punkkeja ei juuri esiinny, voit käyttää ennalta ehkäisyyn myös eteerisiä öljyjä ulkoisesti kuten Neem-öljyä.
Kysy eläinlääkäriltäsi koirallesi sopivimmat kirppujen ja punkkien ehkäisytuotteet.
Harkitse koirasi viemistä säännöllisesti ammattimaisen trimmaajan luo varsinkin jos koiralla on vaativa karvapeite tai sen turkki vaatii erityistä muotoilua.
Ammattimaiset trimmaajat voivat auttaa ylläpitämään koirasi turkkia helpommin hoidettavana, lyhentää turkkia tarvittaessa ja tarjoamaan turkin erikoishoitoja tarvittaessa.
Käytä koirakaverisi säännöllisesti eläinlääkärin tarkastuksessa seurataksesi koirasi yleistä terveyttä, ihon ja turkin terveyden lisäksi.
Keskustele kaikista huolenaiheista tai muutoksista eläinlääkärisi kanssa, jos olet huomannut esimerkiksi muutoksia koirasi ihossa tai turkissa.
Muista, että jokainen koira on ainutlaatuinen ja sen erityistarpeet voivat vaihdella. Jos huomaat pysyviä iho-ongelmia tai poikkeavuuksia, on aina parasta neuvotella eläinlääkärin kanssa oikean diagnoosin ja hoidon saamiseksi.
TÄRKEÄÄ!
Lue tilausvahvistuksesta lähetetty sähköposti huolellisesti sillä se sisältää toimintaohjeet. Tilauksia säilytetään tietokannassa kuukausi (1 kk) jonka jälkeen tilaus peruutetaan. Tilauksen peruutuksesta lähetetään vahvistus asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.
Tuotteet ja tuotehinnat
Tuotteiden hinnat on esitetty tuote-esittelyjen yhteydessä. Tuotteisiimme sisältyy arvonlisäveroa. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Maksutavat
Tilaukset voidaan maksaa ennakkomaksuna tai Paytrail toiminteen kautta omaa nettipankkiyhteyttä käyttäen. Vahvistettuasi tilauksen sinulle lähetetään automaattisesti tilausvahvistus ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Jos valitsit maksutavaksi ennakkomaksun, löydät tilausvahvistuksesta tilinumeron jonne voit maksun suorittaa sekä viitenumeron jolla maksu yhdistetään lähetettävään tuotteeseen. Tilaus lähetetään kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Huomaathan että pankkien välinen rahansiirto voi kestää noin kaksi pankkipäivää mikäli oma tilisi ei ole OP:ssa.
Toimituskulut
Toimituskulut riippuvat valitusta toimitustavasta ja tilauksen painosta, maksu lisätään automaattisesti tilauksen loppusummaan.
Palautusoikeus
Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa, pakkaus ei saa olla avattu.
Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on yrityksellä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Täydennysrehuissa arvonalennus tehdään aina tuotteen täyteen hintaan saakka.
Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@horsebalance.fi ENNEN tuotteen palauttamista.
HUOM! Tuotteen hinta palautetaan kun tuote on saapunut ja pakkaus on todettu avaamattomaksi. Kuluttaja vastaa palautuskuluista itse. Rahojen palautusta varten pyydämme ilmoittamaan tilinumeron.
Tuotevirheen korjaaminen
Jos toimitettu tuote on vioittunut, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Lähetämme sinulle palautusta varten postiosoitekortin ja vastaavan tuotteen vioittuneen tilalle.
Tilaukseen liittyvät kysymykset
Autamme sinua mielellämme kaikissa tilaukseen liittyvissä kysymyksissä, lähetä kysymyksesi sähköpostitse osoitteeseen info@horsebalance.fi